Archiv blogu

úterý 18. listopadu 2014

12 hodin čekání na let jsem využila po svém - Stopem do Maďarska a zpět

Využila jsem čas dvanáctihodinového čekání na Luton aiport, že vám napíši o autostopu, který jsem podnikla tento rok v září.

Čechy >> Maďarsko a zpět
V Maďarsku se konal celosvětový Rainbow guetering (pro ty co nevědí oč jde..) a já tam prostě chtěla.. a ještě že znám mě velmi oblíbený cestovatelský web, kde už jsem poznala spousty úžasných lidiček. Nyní tomu nebylo jinak a s jednou slečnou jsme si domluvili společnou cestu, ona chtěla jet vlakem, ale já řekla, že zkusíme stop. Tak.. nakonec jsme si stopování užili plnými doušky.
Začalo to asi tak..

Den 1.
V úterý jsem měla namířeno do Prahy, ale bylo strašné počasí a něco podnikat nemělo cenu, takže jsem po cestě skončila u sestřenky doma v HK. Už jsme si s Kristy říkali, jestli se na to nevykašleme. Sledovali jsme počasí všude možně kde se na webu dalo a každá stránka ukazovala, že v Maďarsku má lejt ještě pěkných pár dní a mi tam plánovali pobyt tak na 4-5 dní. A spát ve stanu v podmínkách, které vám brzy vylíčím, by bylo fakt hustý. Jenže.. my jsme tam fakt chtěli, takže nakonec vyhrála zvědavost a cestovatelský duch nad rozumem a už jsme stáli na první benzínce ve směru Praha > Brno se zdviženými palci, cedulí s nápisem Brno a úsměvem na rtech.  Z čehož plyne cesta pokračuje aneb…

 Den 2.
Nečekali jsme dlouho, možná max. 15 minut a jedna milá, mladá slečna nám hned zastavila a naložila baťohy do kufru. A to se to jelo v novém fáru s koženými sedačkami! :D Vyslechli jsme si, že jsme docela blázni a ještě ke všemu když spolu cestujeme a neznáme se, no nebo znali jsme se, ale jen z internetu asi 4 dny před odjezdem :D.. A cesta nám úžasně ubíhala při rozebírání nekonečného a velmi složitého tématu, které nemá rozumné řešení v jakémkoliv směru „Chlapi“ :D.
Kousek za Brnem už jsme chytali hned další stop se staršími lidmi, kteří nám moc nerozuměli, protože přeci na cestování je trochu brzy v našem věku a navíc když si jezdíme tak po světě, místo toho abychom šli na vysokou! No a ještě stopem? Mankote! Připadala jsem si jako bych seděla v autě s naší babčou :D!
Z Bratislavy již  tak rychlý stop nebyl, ale asi za dvě možná tři hodiny nás kamion vyhodil kus před Budapeští a tam nás opět okamžitě vzal nějaký sympatický Maďar, kterému bylo sice prd rozumět i když mluvil německy :0).., ale tvářil se mile, stále se smál a pouštěl nám jejich maďarský pecky, který teda fakt stojí za to a nějak nám povídal o svojí rodině.
Pokud pojedete někdy do Maďarska, s angličtinou nejspíš příliš neuspějete, tedy alespoň my jsme moc neuspívali.  Ať jsme mluvili s kýmkoliv kdo nás tam na stop vzal, anglicky neuměl, a když už uměl tak německy a byla to taky celkem rarita.
Do Budapešti jsme přijeli asi v 9 v noci a to jsme říkali, že za tmy už nikam nestopujeme. Takže náš první den skončil na letišti. Budapešť má krásné letiště a málo lidí, takže se nám tam spalo celkem pohodlně. V případě nouze tedy mohu doporučit :0)!

Den 3.
Druhý den od příjezdu do Maďarska, jsme jeli vlakem do vesničky Bercel, kde se Rainbow konal. Na hl. nádraží jsme se ještě seznámili s Fredericem, který jel na rainbow taktéž i se svým pejskem Leilou (rainbow lidi poznáte na první pohled :0) ). Cestoval sám z Itálie a byl očividně rád, že si má konečně s kým popovídat… Italština je úžasná řeč, později mě to motivovalo začít se jí učit, jednoduchý jazyk jen co je pravda.
Po noční bouřce a slušném slejváku bylo všude totální bahno, ale byla to sranda, takže zahodili jsme boty, byli jako čuňata a šťastný, že jsme konečně na místě. Nějakým způsobem jsme si postavili stan vedle českého týpíčka, kde naše maličkost byla po dobu našeho pobytu pečená vařená.
Za ty, nakonec tři dny, jsem si tam moc dobře odpočinula, odreagovala a poznala úžasné lidi a vyslechla si nádherné a bohaté příběhy a to nejen v táboře nebo při stopování do Budapešti, ale i cestou zpět.

A jak domů?
To jsme už stopovali aj z Bercelu.. Ve vesnici, není ale moc sranda stopovat.. chvílemi jsme propadali zoufalství, že zase budeme určitě někde spát na letišti, což já nakonec spala.
Z Maďarska do Bratislavy jsme se vezli asi se čtyřmi kamiony a pár dodávkami. I když to bylo více méně po dálnicích, vyplétačka z vesnic okolo Bercelu a Bercelem počínaje, nás zdrželi natolik, že jsme do toho překrásného Slovenska dojeli i tak za tmy. Kristýně jel tu noc ještě vlak do Olomouce a tak já zůstala do rána na letišti, kde se dá fakt při nejhorším docela slušně přespat a ráno si to pěšky štrádovala skrz celou Bratislavu, po pár km už s docela těžkým batohem, na hlavní vlakové nádraží.
Mimo to, pokud máte v plánu chodit po městech jako je Bratislava a jiné pěšky několik km, jako třeba z letiště na nádraží, je zbytečné ptát se lidí kudy se tam jde, protože každý vás, i kdyby to mělo být jen 1 km, pošle na městskou hromadnou, že tam jede nějaký autobus. :0)
Co vám budu povídat.. došla jsem tam po svých. Nakonec jsem po několika hodinách dojela z Bratislavy do Kostelce s nejen bolavýma nohama, ale už i zadkem z toho sezení. Tak opravdu vám nevím, co je lepší, jestli sedět nebo chodit.. ale osobně jsem 100% pro „pěškobus“ :0)!

Co dodat dál? No to je přece jasný! Nemůžu se dočkat dalšího stopování někam do neznáma! :0)


Žádné komentáře:

Okomentovat