Archiv blogu

neděle 21. prosince 2014

Jak trávím čas předvánoční

Asi bych měla podotknout, že jelikož jsem v nejdeštivější části Norska, tak nám tu opravdu lije každý den. Tím pádem to na velké "výletování" není, ale včera bylo krásné, víceméně jasné počasí, mrzlo a přes noc trochu nasněžilo. Takže, nedalo mi to. Vzala jsem to lesem, losa jsem zase nepotkala. Prošla jsem předměstím, mimochodem nikdy nepřestanu okukovat ty jejich nádherné barevné, dřevěné domy s obrovskými okny, naprosto sedí do téhle krajiny a kdo nemá domek, ten obývá karavan nebo mobil - haim. A víte, když vidíte takový malebný domeček, postavený na břehu jezera (to tu jsou všechny) nebo moře, nyní osvícené vánočními světýlky a většinou s nápisem God Jul (veselé Vánoce) a v pozadí se vám tyčí vysoké Fjordy nebo zalesněné kopce, prostě vám to bere dech.
Došla jsem k jezeru Klokkarvatnet a když tedy opět na losy nedošlo, alespoň pro mne bylo milé překvapení, když se z druhého konce přiletěly podívat divoké husy. Nejdřív trochu syčely obzvlášť ta jedna co plavala v čele, vypadala drsně, hlavně v ten moment, co se soukala z vody a kráčela mi na proti. Nakonec přišla asi na metr, koukla na mě ještě jednou a potom se se svou husí družinou vydala svým směrem. A já si je spokojeně "vybjeskla". Imaginárně se můžu poplácat po rameni, že už tomu foťáku začínám trochu rozumět. 

Žádné komentáře:

Okomentovat