Archiv blogu

čtvrtek 11. prosince 2014

Bouřka v prosinci, mission Kanáry, párty a vánoční nálada

Když jsem se chystala na sever, do krásného a chladného Norska, byla jsem přesvědčená o tom, že budu mít Vánoce na sněhu. Užiji si ty jasné noci a oblohu plnou hvězd, kam až oko dohlédne, chvíle kdy vám mrazivý vánek pročísne vlasy a cítíte to až u konečků či z kapek vody vytvoří fascinující rampouchy a změní hladiny jezer tak, že se po nich dá najednou chodit. Tak tímto přesně bych vystihla pravou zimu, která se nejspíše nekoná ani letos. Dokonce ne ani v tomhle kraji.
Už týden si užíváme pořádně bláznivé období. Za poslední tři dny nám tu déšť vystřídaly kroupy, bouřky a vichřice. Toto se tu střídá po celé noci i dny, v lepším případě, všechny tři obdoby přijdou naráz a to potom stojí za to, být venku. Teploměr ukazuje průměrně +5°C a já to začínám vidět tak, že bílý prosinec asi opět nezažiji. 
Včera na nás vykouklo na hodinku sluníčko a s ním ustály i kroupy. Neváhala jsem, vytáhla jsem foťák a vyšplhala na kopec pro pár fotek. Jenže mezitím se zatáhlo a mě nezbývalo nic jiného než zase utíkat dolů. Šlo mi to celkem rychle po tom, co se začalo blýskat. Nicméně i tak mám pár úlovků, zda se povedly posuďte sami. 

Na nějaké velké procházky to není a já čas využívám ke zkoumání Kanárských ostrovů, kam letím v lednu. Po všem co jsem se o nich doposud dozvěděla, si myslím, že to bude další krajina co mě přiroste k srdci. Každý ostrov je tvořen ze stejné, čili z vulkanické činnosti a přesto každý je naprosto jiný. Na jednom je horko a sucho, bílé pláže a písek kam se podíváš, na druhém je zeleno, potůčky linoucí se od zasněžených vrcholků, protékající kaňony, mezi malými vesničkami a vlévající se až do Atlantského oceánu. Na dalším to zas připomíná měsíční krajinu, krátery, horké prameny, pláže s černým pískem. A to vše je v kontrastu s průzračnou modravou vodou, jenž ostrovy obklopuje. Nemohu se dočkat a jsem zvědavá jaké mi to přenese pocity až to spatřím na vlastní oči!

I přes to všechno, vánoční atmosféra, mě neopustila. Elis donesla cukroví a už se vyptávala co si dám ke štědrovečerní večeři. Ve stáji se chystá další akce. Takový "sranda parkur" na ponících, pro nás i pro veřejnost. Sobotní ráno se jedeme podívat na koňskou show, kam se byla pozvaná a v pátek nás čeká párty v maskách. A na tu se samozřejmě už taky moc těším :0)).
Doufám že tam u vás doma máte počasí klidnější a mrazivější než my tady!
Náš malinký vánoční stromeček


Žádné komentáře:

Okomentovat