Archiv blogu

úterý 2. prosince 2014

Déšť, sníh a pár přání

Přeji vám překrásný předvánoční podvečer, v Česku prý už sněží, zato nám tu už od včerejšího večera pěkně prší. Troufám si říci, že zítra ráno se budeme všichni klouzat po zadku, jestli to přes noc namrzne.. nebo alespoň já až pojedu s kolečkem hnoje po tom vratkém, hladkém dřevěném nájezdu :0)..

Sníh k nám sice ještě nedorazil, ale všichni jsou už připravení až to tady zahalí bílá. Slečny i paní nasadily vysoké botky s kožíškem, čepice v neutrálních barvách a dlouhatánské pletené šály. O růž na tváře se nemusí starat, to zařídí počasí samo :0).

Norové zimu opravdu milují, jediná nepříjemná věc je to pozdní svítání a brzké stmívání. Ovšem i na to jsou tady dokonale vybaveni, jejich domy jsou útulné a přesto prostorné, v každém obývacím pokoji naleznete krb a na každém stolu svícny, se kterými to, řekla bych až přehání. Nicméně přiznávám, že kdybych tu měla svůj dům nebo byt, propadnu tomu stejně jako oni. A koneckonců nic nemůže navodit takovou romantickou atmosféru a provonět celý dům, tak jako praskající oheň v krbu a večeře při tlumeném světle svíček. To je zkrátka neodlučitelná část norské zimy a Vánoc, alespoň tady tomu tak je.

Já jsem už v teploučku doma a dumám nad tím jaký zde asi štědrý večer bude, nechávám se překvapit. Informace, jak se to v Norsku slaví, nechávám bokem a nemůžu se dočkat, co mě zaskočí jako první. A co se dárků týká? Já už si ten svůj nadělila nedávno v podobě foťáku, ale tím to nekončí, mám pár přání a podle mého.. není na dohled právě ta nejlepší doba pro jejich plnění? :0)
A jinak, už aby nám tady taky pořádně zasněžilo :0)!

Dva střípky z mých přání.. myslím, že pro toto je Norsko takřka ideální! 
A ty další? Na všechny je času tak akorát..:0)...

Polární záře nad Norskem.
Kdo by o tomto nesnil, že? 
Ten, koho vídám ve vánočních pohádkách už od dětství.
Vánoční přání jak vyšité! :0)



Žádné komentáře:

Okomentovat