Archiv blogu

pátek 26. prosince 2014

Netypicky typické Vánoce a soutěž pro vás

Opožděně, ale přece!

V krbu praskalo dřevo, všude byla hromada jídla, litry vína. Ve vzduchu zněly norské vánoční koledy (které jsme potom přeladili raději na Nightwish). A samozřejmě také perníková chaloupka, stroměček a dáááárkýýý!

Štědrý večer jsem trávila u Elis s její rodinou. Norové, stejně jako je zvykem u nás doma, si k sobě na večer pozvou celé své široké příbuzenstvo (tj. 10-15 lidí). Sejdou se v tom největším domě co kdo má, sednou si poklábosí dají si k tomu víno, nemluvě potom o perníčkách, kterých je všude kolem mraky a v obchodě je po kilech kupíte docela za levně, ovšem za norský peníz. "Pozn. Vůbec mě to netrápilo, ba naopak. Na nich uplně ujíždim!"

No nejsou k nakousnutí?
Všechno cukrový, vlastně nejen cukrový, ale úplně všechno je zdobeno lentilky a želé potvůrkami. Já bych řekla, že to s tím dost přehánějí a jednoduchost má co do sebe.
Nevyfotila jsem si to, ale alespoň jsem vám tu krásu stáhla z netu. Jukněte na to sami.

Všeho moc škodí!
V předchozím článku jsem zmiňovala, že jsem napnutá jak kšandy, co mi připraví ke štědrovečerní večeři. Když jsem to spatřila, zmohla jsem se jenom na pouhé "Jůůů" s vykuleným výrazem k tomu. Na talíři leželo 12 šnečích ulit na bylinkovém másle, zelenina a jejich typická plněná bageta... alespoň něco typického. Myslí že jsem byla v ten večer jediná v Norsku, kdo měl na vánoční tabuli šneky. Prý celkově ještě  neslyšeli o tom, že by to tu někdo někdy jedl.  Ale proč ne? dalo mi to chvilku práce než jsem přišla na to jak se jí, v tu ránu bylo o zábavu postaráno, ale nakonec, ono to není zase špatné. Kupodivu mě to i chutnalo. Pro jednou však stačilo.

Každý z rodiny přinese pod strom dárky, co byly naděleny k nim domů, ovšem tato "povídačka" platím jen pro ty co ještě neumějí číst. Totiž, na každém zabaleném dárečku najdete jmenovku, pro koho a od koho. Moc tu nechápou, že my tak nějak vlastně tušíme od koho co je, ač to tam nemáme napsané.
Byl štědrý ten jejich Ježíšek a ještě jeden my tam chybí :0).

A mám pro vás soutěž.
Vyberte jednu z možností a napište to (společně s e-mailem) buď sem pod článek nebo na stránky fb do zpráv. Vítěze vylosuji 2.12. máte čas do půlnoci. A cena.. pravá norská mléčná čokoláda, je to prostě lahoda!

"Co mě norský Ježíšek nadělil pod stromeček?"
a) Jezdecké kalhoty
b) Norské čokolády
c) Ponožky? :D..

..ale klidně ji sním sama :D!

Žádné komentáře:

Okomentovat