Archiv blogu

úterý 30. prosince 2014

Rok 2o14 a dopis pro mé "Já" před pěti lety

Znáte to? Přišel konec roku a vy brouzdáte myšlenkami od začátku až po teď, vzpomínáte na to, co jste letos zažili za dobrodružství a co pro vás bylo významné, jaké sliby jste si k novému roku dávali, zda je splnily nebo to zase nevyšlo a čím pro vás byl rok 2o14 přínosný.

Kdybych měla charakterizovat tento rok jedním slovem, potom je to jednoznačně "změna". Ano říká se, že život je změna a je to tak, ale že zažiji takové obrovské obraty, kdy mě to zavane všemi směry, tak to jsem ani v nejmenším nečekala. A zaskočení je pro mě i to, že jsem se najednou ocitla v Norsku, aniž bych to na letošek plánovala. Takže toto je další důvod k tomu, proč jsem s plány přestala, vždycky mě totiž vývoj situací tak nějak překvapí, že ani nevím jak se to stane a už už musím všechno zase měnit.
Na předsevzetí jsem stagnovala již minulý silvestr a hravě v tom budu pokračovat i letos. Ono když něco chcete udělat je na to prostor každý den, jinak řečeno "Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody." A pokud něco chcete tak to udělejte teď, nebo za čas budete litovat, že jste to neudělali už předtím. :0))


Dopis ode mne pro mě
Přemýšleli jste někdy o tom, co by jste si sdělili, kdyby jste si mohli poslat dopis z budoucnosti, řekněme tak 5-10 let zpátky? Jaké by jste si dali rady do života, kdyby jste věděli co vás čeká a co by jste naopak udělali jinak.

 Já jsem se zamyslela a musela jsem si napsat a celkem mě překvapuje, jak se věci vyvíjejí, vyvinuli nebo naopak myslím, že ještě překvapivěji na mě bude působit nadcházející budoucnost.

Milé Já..
Tady Anet,  píši ti z budoucnosti a chci ti říci, že budeš moc šťastná a spousty věcí pochopíš, uděláš změny, o kterých ani netušíš, že by mohly být reálné.
Teď je ti téměř 15 let, neboj se, základku  přežiješ a jako střední si nakonec vybereš obor vychovatele a i tyto roky zvládneš více méně ve zdraví. Poznáš tam skvělý lidi a dovíš se i zajímavé věci, ne všechno ti bude k užitku. Na matematiku kašli.
Ve třídě budeš mít další 4 jmenovkyně a až budeš zase s jednou z Anet na discotéce, nesedej do auta s jejími známými, nebo budeš týden dřepět v nemocnici s pomačkaným tělem a zlámanými nebo nalomenými žebry, kde ti ty sestřičky a doktoři strašně polezou na nervy!
Budeš taky sportovat a budeš jíst zdravě, jen tě prosím vydrž to už napořád, protože jinak ti bude z těch všech "dobrot" tak akorát zle. No když nevydržíš veř mi, že toto tě donutí se k zdravému stylu zase vrátit.
Nekupuj si koně jménem Rita, věř mi, že to nebude dobrý čas pro tebe ani pro ni a bude to mít své následky. Víc se směj, a začni s tím už teď. Nic neřeš tak moc a moc nad ničím nepřemýšlej, první pocit a názor je vždycky ten správný.
Trav více času ve stáji a jezdi na vyjížďky jak jen to půjde, protože budeš cestovat a koně jednou prodáš a odjedeš. Neuvěřitelný co? Každopádně Fildu neprodávej nebo ti bude moc smutno, v ty době už ho budeš mít 10 let a to je pořádný kus na vytvoření kamarádství a důvěry, ještě toho spolu spoustu zažijete. A až pocestuješ do Anglie, odjeď z ní hned jak ti to tam nesedne a neber si energii lidma co ti za to nestojí.
Dělej si víc času na přátele, potom už ho tolik nebude buď u tebe, protože budeš pryč nebo ho nebudou mít oni.
Budeš malovat super obrázky což tě bude těšit, bude to tvoje odreagování a to jak projevit emoce co musí ven. A naučíš se zvládat stres i zlost a budeš v tom fakt dobrá!
Obklopuj se lidmi co ti za to stojí a ti co ne a přenášejí na tebe svoje problémy aby jsi je za ně vyřešila, tak ty si drž od těla na kilometry. Uč se anglicky, ani netušíš jak ti to přijde později vhod.
Pořídíš si i psa, prosím tě na sto tisíckrát, nepouštěj ji k ovcím, ať se děje co se děje, hlídej jí jak oko v hlavě, nebo to ošklivě skončí.
A taky ti chci říct, vždycky dělej jen to, co chceš ty, nenechej si vyvrátit tvojí pravdu jinou, ale akceptuj, že ostatní mají tu svou pravdu (nad tou přemýšlej, ale nečekej, že to ostatní udělají nad tou tvojí), nezáleží na tom jak se ti zdá pitomá, každej dojde nakonec k tomu co má, tempem co mu vyhovuje, moc ti to věci ulehčí. Rozhoduj se a jednej srdcem a když budeš něco chtít prostě si o to řekni a jdi za tím, co víš, že tě udělá šťastným. A když se někdy ztratíš tak to taky moc neřeš, vždycky někde vyjdeš a potom uvidíš co dál. Stejně tak v životě, když se ztratíš prostě jdi dál a nepřestávej věřit v zázraky nebo štěstí, protože to obojí fakt existuje a taky máš schopnost přizpůsobovat věci jak vyhovují tobě, tak toho využívej víc ať seš v pohodě. A už teď se nauč říkat "ne" když ti bude něco proti srsti. A můžu tě jen pochválit stane se z tebe dobrý řečník a obhajovetel svých názorů. A i přes to, že společnost nemáš nijak zvlášť ráda navazování nových přátelství pro tebe bude hračka. A na konec.. Měj se ráda a co se ti nelíbí prostě běž a změň to. Smysl všemu dává až láska.


Žádné komentáře:

Okomentovat